Intensiv träning!

Idag hade jag och Leija intensiv koppelträning! Flera kilometer med sådant och det tar sig. Hon börjar förstå att hon ska gå fint bredvid mig och inte dra, och att hon får lukta när jag säger varsågod! Fortfarande mycket kvar med tanke på hur det blir vid möten av både hund och människa så har vi långt kvar. Idag mötte vi endast en människa som hon blev rädd för pga att han höll i en röjsåg, och den damen älskar människor :) sedan såg vi en hund (hennes kompis) på avstånd och då blev hon ju självklart väldigt ivrig men hon fick minsann lyssna på mig och strunta i hunden. Gick ganska bra men kan definitivt bli bättre. Har ni några tips på hur man kan agera vid möten när man har en ivrig hund?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

AustralianBeauties

Bloggen handlar om mig och min Australian shepherd Leija!

RSS 2.0